Fandom

Star Wars Wiki

Bultar Swan

430sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

"Vi pratar om hämnd, Roblio! Det är inte vägen till en jedi. Efter att ha förlorat så mycket, måste vi ge upp det också."
―Bultar Swan och Roblio Darté

Bultar Swan var en kvinnlig, mänsklig jedi padwan från planeten Kuat som levde under den gamla republikens tid. Hon hade övat mycket på den fysiska delen av kraftanvändningen. Hon var en av de 200 jedi som skickades till Geonosis för att rädda Anakin Skywalker, Padmé Amidala och Obi-Wan Kenobi som sedan ledde till det stora slaget om Geonosis. Bultar hade aldrig dödat en fiende före slaget om Geonosis, men väl då var hon förberedd. Hon visste att tiden skulle komma för henne att ta ett liv. Hon överlevde striden och lyckades fly med de andra levande jediriddarna.

År 19 BBYRedigera

Bultar Swan överlevde tragedin med order 66 under 19 BBY. Hennes död utspelar sig en månader efter att Anakin blivit Darth Vader, på planeten Kessel , där hon och andra jedi kollegor gör ett försök att döda Darth Vader. En av kollegorna vid namn Koffi Arana förlorade sin ljussabel och mördade Bultar för hennes gröna.

Bakom scenenRedigera

Bultar Swan spelas av Mimi Daraphet i star wars episod II Klonerna anfaller.

Slumpartad wiki