Fandom

Star Wars Wiki

CC-7567

430sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

CC 7567 även känd som Kapten Rex, Kapten och underbefälhavare i 501:e legionen under klonkrigen.

501:e lydde under General Anakin Skywalker under klonkrigen och Anakin liksom Klonkommendören Cody blev nära vänner med Kapten Rex.

Kapten Rex levde efter att Order 66 verkställts då han gömde sig och då kom undan. Han överlevde med två andra kloner och alla dom tre kommer synas i andra säsongen av star wars rebels

RexColdAssaultArmor-SWE.jpg

Kapten Rex

Rex normala befälhavare var Anakin, men på ett uppdrag på planeten Umbara runt 21 BBY hade Jedigeneralen Pong Krell tillfälligt befälet över 501:e legionen. Pong Krell var en känd och brutal General med fräcka taktiker som byggde på att vinna vad priset än var. Pong hade fler soldatförluster på sitt samvete än någon av de övriga Generalerna. Efter att ha skickat två klonlegioner i blindo mot varandra och fått dem att anfalla sina egna. Detta genom att han hade talat om för sina underofficerare däribland Kapten Rex att fiender hade iklätt sig stulna klondräkter. När Kapten Rex fick nys om detta så anklagade han sin Befälhavare Pong Krell för föräderi och beordrade sina soldater att han skulle arristeras i den galaktiska republikens namn. Efter ett svårt försök och lite tur så lyckades Rex att Arristera Pong.

Rex var en modig klon och befälhavare som hade stor lojalitet till Republiken och sin befälhavare Anakin.

Bigrafi
Namn/tjänstenummer: CC 7567 Rex
Rank Kapten
Arme: Galaktiska Republikens Armé
Härkomst Planeten Kamino
Befälhavare General Anakin Skywalker

Under krigets sista år så leddes 501:e legionen av Kommendör Appo som känade under Darth Vader och ledde anfallet mot Jeditemplet i samband med att order 66 infördes.

Captain rex phase 2 armor with effects by 501sttrooperrex-d58lgmt.png

Rex

Slumpartad wiki