Fandom

Star Wars Wiki

Ilum

429sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

I århundraden låg en guldgruva av resurser outnyttjad på de mest oväntade platser - en liten, iskalla värld i kanten av galaxen-Ilum.

De första att upptäcka Ilum potential var Jedi. Planetens mängd underjordiska Adegan kristaller visade sig vara perfekt anpassat för användning i Lightsabers, och Jedi började företaget pilgrimsfärder till Ilum att smida sina legendariska vapen. Farliga och långt från civilisationen, förlorade många Jedi sina liv till Ilum bisarra bestar och brutal klimat.

Under åren etablerat beställa små enklaver och diskret tempel för att ge skydd för Jedi som gjorde den långa resan. Ilum blev en övergångsrit för kraftfull Jedi bygga nya Lightsabers och en säker hamn för respekterade Jedi Masters söker en lugn plats för intensiv meditation.

Nyligen var dock frid på Ilum krossades. Oförklarligt, lärde Sith Empire av planetens läge och anföll med en mäktig kraft av chock trupper och Sith, slakta den lilla grupp av Jedi på planeten och lämna sina helgedomar i ruiner. Trots att beställa ödelades att tappa kontrollen över denna heliga plats, har Republiken resurser spridits för tunt för att montera en motattack.

Nyligen intelligens har dock föreslagit att Sith intresse Ilum sträcker sig långt utöver att bara skörda Lightsaber kristaller. Titta Empire ägna så mycket resurser till verksamhet på denna avlägsna värld har Republiken ledare och medlemmar av jedirådet börjat ifrågasätta om de kan ha avstått från en resurs av mycket större värde än någon någonsin trott ...

78.73.27.230 augusti 9, 2011 kl. 13.13 (UTC)Albin Hillberg

Slumpartad wiki