Fandom

Star Wars Wiki

Klon Kapten

429sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Under klonkrigen , klon trooper kaptenen var en specialiserad klon trooper ras som föds upp på Kamino som slagfältet officerare och speciella uppdrag agenter.

Roll

I början av kriget, klonTrooper kaptener kändes igen av de röda markeringarna på sina hjälmar och torso pansar, men som kriget fortskred , blev klon trooper pansar mer anpassad och röd markering inte längre betecknas kaptens grad. KlonTrooper kaptener tilldelades att leda bolag i 144 vanliga klontrupper. De var utrustade med en DC-15A Blaster gevär och en rad av termiska sprängkapslar . Utbildad i både squad- och företagsnivå taktik, liksom att hantera 74-Z speeder bike, klonTrooper kaptener var olika ledare.

Historia

De verkade först under den första striden av Geonosis. Officerarna bjöd på Forward Command Centers och ställning stor visuell räckvidd. En handfull av kaptener som används speeder cyklar att förstöra stora och klumpiga Confederacy OG-9 målsökande spindel droider, kasta puls granater som de tävlade över slagfältet . Dessutom, en gren av jet trooper kaptener deltagit i många framstående strider, såsom Mace Windu försvar av Dantooine. Ett anmärkningsvärt klon kapten var Rex som kämpade i frontlinjen med grus av en avancerad Recon Commando. Han har deltagit i många kampanjer.

Slumpartad wiki