Fandom

Star Wars Wiki

Klontrupps-löjtnant

429sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Under klonkrigen , klonTrooper löjtnanter var klontrupper specialutbildade som befäl på Kamino, och erkänns av de blå markeringarna på sina hjälmar och bålen. De skulle dock ofta bära rustning som specifikt målas för att matcha miljön. [1]

Fungerar

Klon löjtnanter commander plutoner omfattar fyra starter, eller trettiosex soldater. [2] Många löjtnanter deltog i den första striden av Geonosis, där de gjorde sin debut i strid, tillsammans med många av de andra leden av kloner, som klon trooper kaptener. [3]

Redskap

KlonTrooper löjtnanter bar stående blå fas I klonTrooper pansar under de första åren av Clone Wars; senare hade rustning som utmärker dem genom delning och inte av rang. ARC trooper lieutenants sported ARC Trooperen pansar, som eventuellt ger en del av dessa enheter med extra vapen, såsom dolda flamethrowers. Dessa ARC löjtnanter bar också kjolliknande Kamas som dämpade blaster, hade avståndsmätare kopplade till sina hjälmar, och hade kommandot axel Pauldrons. Men markeringarna på bågen löjtnanter "rustning förblev blå.

Rank

De var några leden över en sergeant och under en kapten. Löjtnant bland kloner används också för ARC trooper privata enheter. De lekte ytterligare kommando, tillsammans med bättre utbildning och varierande vapen, inklusive handledsmonterade eldkastare.

Slumpartad wiki