Fandom

Star Wars Wiki

Sly Moore

429sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

Tilläg
Slymoore 1.jpg
Sly Moore
Biografisk information
Hemplanet

Umbara

Fysisk beskrivning
Art

Umbaran

Kön

Kvinna

Hårfärg

Inget

Ögonfärg

Vit

Kronologisk och politisk information
Anslutning

Sly Moore var en administrativ assistent till Överkansler Palpatine. Hennes folk, umbaranerna, var kända för deras förmåga att påverka andras sinnen.

BiografiRedigera

Moore blev vid tiden för klonkrigen utnämnd till Överkansler Palpatines administrativa assistent. Det ryktades att hon var involverade i sin föregångares, Sei Tarias, avgång från posten.

Slys lågmälda personlighet döljde hennes inre ambitioner. Det sades att av alla Palpatines anställda, så var det hon som stod honom närmast. Hon kände även till hans mörka hemlighet, och utgav sig ett antal gånger för att vara Darth Sidious, för att tvinga olojala senatorer till lydnad.

Moore blev efter det Galaktiska Imperiets skapelse en av de första medlemmarna av den Inre Kejserliga Cirkeln, och skickades till planeten Byss för att försöka konvertera tillfångatagna padawaner från jediordens jordbruksdivison till den mörka sidan av kraften.

Det är troligt att hon någon gång under sitt liv tränades i den mörka sidan av Palpatine.

Bakom ScenernaRedigera

Sly Moore spelades av Sandy Finlay i både Klonerna Anfaller och Mörkrets Hämnd.

Moore nämndes i Saga Edition Core Rulebook som ett exempel på en Kraftadept, vilket betyder att hon var kraftkänslig.

FörekomsterRedigera

KällorRedigera

Slumpartad wiki