Fandom

Star Wars Wiki

Star Wars: The Force Unleashed

430sidor på
denna wiki
Add New Page
Diskutera0 Share

The force unleashed.jpg

Star wars: The force unleashed

Starkiller.jpg

Darth vaders hemliga lärling

Star Wars: The Force Unleashed är ett multimediaprojekt av Lucasarts i sammarbete med Dark horse Comics, Del Ray, Lego, Hasbro och Palace press. Spelet kom ut 2008 men var från början tänkt att komma ut ett år tidigare, men efter problem med spelutvecklingen orsakade en försening. Projektet skapades med direkt inslag och vägledning av Star Wars skapare George Lucas. Spelet finns till PC, XBOX 360, Playstation 2 och 3 och även på Nintendo DS och PSP. Under hösten kom ett en expansion ut, och även "ultimate sith edition" med en massa tillägg.

Tillägget som kom ut för hemladdning under hösten är den första av två expansioner och innehåller ett uppdrag på Tatooine. Dessa tillägg äger rum i en alternativ tidslinje där Starkiller dödar Vader och blir Palpatines lärling. I denna tidslinje som inkluderas i expansionerna, skickar Palpatine Starkiller till Tatooine för att döda Obi-Wan Kenobi, där man på vägen stöter på Jabba the Hutt och Boba Fett. Den andra expansionen i denna tidslinje skickas Starkiller till Hoth för att döda Luke Skywalker. Hoth-expansionen kommer endast att inkluderas i den ultimata utgåvan av The Force Unleashed, som även innehåller samtliga tillägg som släppts för hemladdning.

HandlingRedigera

Spelet handlar om Darth vaders mystiska och hemliga lärling, Galen Marek Alias. Starkiller. Efter att Darth vader sökt upp och besegrat Jediriddaren Kento Marek på Kashyyyk, känner han en mycket mäktigare kraft i närheten. Det var Kentos son Galen. Han bestämmer sig för att ta med sig den lilla pojken och göra honom till sin lärling så efter att ha dödat Kento Marek tar han med sig pojken till sitt skepp för att träna honom till att bli en sith.

Slumpartad wiki